Killar!

Jag ska fan skriva en bok om dom, för jag lovar jag skulle kunna fylla en hel bok, och de skulle vara intressant från första till sista sidan.

Jag hatar dom verkligen, varenda en av dom. Nej nu ljuger jag, de finns nån/några jag älskar men mer som vänner. När de bli mer kompliserat så blir dom idioter.
Första "riktiga" förhållandet (eller riktiga o riktiga men aja) va de jag som var älskarinnan ja i nästan ett år. Man kan tycka att de va jag som va idioten, och de tyckte jag att jag va då. Men i efterhand så förstår man saker, hade de inte varit jag så hade det varit nån annan tjej.
"riktiga" förhållandet nr 2 då va de inte jag som var älskarinnan, utan här va de jag som blev bidragen istället 1,5 år höll de på framför ögonen på mig och jag märkte inte ett skit. Och ja, de känns som att jag fick ta tillbaka all skit som jag själv hade orsakat en tjej. Men är de verkligen så? är de vi tjejer som ska få skit för de killarna gör igentligen? Nej jag tycker inte de, därför är jag inte sur på mig själv för att jag har varit någons älskarinna, och därför är jag inte sur på tjejen som var med min killes älskarinna.

Skillnaden mellan oss tjejer och alla killar är tror jag, att killar kan ha ett förhållande vid sidan av utan att ha dåligt samvete för de. Dom tycker om att spela de fula spelet, och jag tror att dom får en kick av att försöka gömma och smyga med det. Vi tjejer kan självklart va otrogna vi me, (själv skulle jag aldrig kunna va de) Men jag tror att vi inte skulle kunna ha ett längre förhållande med någon annan i ett annat förhållande. Vi har inte magen att bedra någon annan under en längre period, inte magen att ljuga och smussla bakom den vi älskars rygg.

Men de förundrar mig att killar kan göra de. Och de visar bara på vilka idioter dom är. Och då är de inte så konstigt att man framöver kommer att tvivla. Om jag ska tala för mig själv så kommer jag aldrig att kunna lita på någon kille igen. Detta har förstört min tillit till killar, och de kanske inte är så konstigt. Men det är synd att några få idioter ska lyckas stämpla alla killar, för jag vill inte tro att alla har mage att kunna älska två personer sammtidigt som man har ungänge med bägge två. De e bara få som lyckas med det.

Frågan är om jag ska fortsätta gå oberörd i ryggen, eller om jag ska kröka på ryggen som någon som har blivit sjukten med en pil. Jag hoppas och tror att man kan älska igen, trorts att man har blivit sviken, misshandlad, trackaserad och mobbad av någon man älskar....

Nej nu får jag fortsätta nån annan gång...

/Micaela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0